Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

IMG_1658

Expedice 2020

6. leden 2020 - I v roce 2020 se uskuteční letní astronomické praktikum - Expedice 2020. Podrobnosti jsou k dispozici na stránce aktuální ročník.

IMG_2212_off2

Popis Expedice 2019

10. prosinec 2019 - Na přelomu července a srpna 2019 se uskutečnil další ročník Letního astronomického praktika, známějšího spíše pod názvem Expedice. Tentokrát bylo počasí příznivě nakloněno, takže účastníci většinu nocí místo spánku sledovali dění na obloze. Získali řadu zajímavých zkušeností, a to jak z hlediska astronomie, tak i po stránce společenské.

Frekvence2

Pozorování meteorů na Expedici 2019 – Tabulky s napozorovanými daty

10. listopad 2019 - Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.