Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

Denik - kolaz

Expediční deník 2017

18. červenec 2017 - V tomto deníku si můžete přečíst o tom, co se dělo během Letního astronomického praktika 2017, co zajímavého se na něm stalo, jak probíhalo pozorování či další táborová činnost a další informace.

frekvencee2016

Pozorování meteorů na Expedici 2016

22. září 2016 - V roce 2016 se Expedice konala v termínu 25. července až 7. srpna. Vzhledem k tomu, že aktivita Perseid vrcholila až 12. srpna, je jasné, že počty zaznamenaných meteorů nemohly být příliš vysoké.

kolacee2016

Pozorování meteorů na Expedici 2016 – Tabulky s napozorovanými daty

22. září 2016 - Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.