Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

Spolecna2018

Popis Expedice 2018

17. únor 2019 - V roce 2018 se Expedice povedla z hlediska pozorování až téměř neuvěřitelně. Počasí zejména v první polovině bylo tak dobré, že se nakonec pozorovalo osm nocí. To je rekordní číslo za velmi dlouhou dobu - pravděpodobně se jedná o nejúspěšnější Expedici od roku 1995.

Kolace

Pozorování meteorů na Expedici 2018

11. leden 2019 - V roce 2018 se na Expedici po mnoha letech sešly téměř všechny příznivé faktory pro pozorování Perseid. Díky kombinaci vhodného termínu, fáze Měsíce a dobrého počasí se podařilo pořídit více než 5 000 záznamů o meteorech.

Roje

Pozorování meteorů na Expedici 2018 – Tabulky s napozorovanými daty

11. leden 2019 - Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.