Novinky

frekvencee2016

Pozorování meteorů na Expedici 2016

22. září 2016 - V roce 2016 se Expedice konala v termínu 25. července až 7. srpna. Vzhledem k tomu, že aktivita Perseid vrcholila až 12. srpna, je jasné, že počty zaznamenaných meteorů nemohly být příliš vysoké.

kolacee2016

Pozorování meteorů na Expedici 2016 – Tabulky s napozorovanými daty

22. září 2016 - Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

IMG_4530_v

Popis Expedice 2016

7. září 2016 - Letos se již po sedmnácté sešla skupina zájemců o astronomii v areálu fotbalového hřiště u malé obce Bažantnice na severním Plzeňsku, aby zde prožila dva týdny na poněkud netradičním táboře. Hlavní část odborného programu se zde totiž odehrává v době, kdy účastníci jiných táborů sladce spí.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.