Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

IMG_1657

Expediční deník 2019

25. červenec 2019 - V tomto deníku si můžete přečíst o tom, co se dělo během Letního astronomického praktika 2019, co zajímavého se na něm stalo, jak probíhalo pozorování či další táborová činnost a další informace.

IMG_0103

Podávání přihlášek na Letní astronomické praktikum – Expedice 2019 již začalo

6. květen 2019 - Podobně jako v minulých letech, i letos Hvězdárna Plzeň připravuje na období letních školních prázdnin již tradiční letní astronomické praktikum – Expedici 2019, které navazuje na celoroční činnost astronomických kroužků. Letní pozorovací praktikum je určeno zejména pro začínající mladé zájemce o pozorovací astronomii a pro pozorovatele, kteří jsou aktivní celoročně.

Tento článek je umístěn na hlavním webu Hvězdárny a planetária Plzeň.

tunel2

Tunel světla (2009)

3. duben 2019 - Stáli jsme na fotbalovém hřišti do kruhu a házeli si trojicí „létajících talířů“, zatímco okolo nás se snášel soumrak. Postupně jsme přestávali vidět barvu talířů, pak ostatní házející a nakonec talíře jako takové. Přesto jsme pokračovali.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.