Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

Astronomické praktikum 2018, Bažantnice

Expediční deník 2018

8. srpen 2018 - V tomto deníku si můžete přečíst o tom, co se dělo během Letního astronomického praktika 2018, co zajímavého se na něm stalo, jak probíhalo pozorování či další táborová činnost a další informace.

IMG_5702_B

Popis Expedice 2017

12. říjen 2017 - O letních prázdninách proběhl další ročník Letního astronomického praktika – Expedice 2017. Bohatá historie této akce sahá až do roku 1960 a kdybychom spočítali všechny ročníky, tak ten letošní by měl pořadové číslo 56. Jaký byl?

Kolace2

Pozorování meteorů na Expedici 2017

11. září 2017 - Kvůli fázi Měsíce a  také zájezdu za úplným zatměním Slunce, který byl naplánovaný na druhou půlku srpna, byl pro Expedici zvolen nezvykle časný termín – 17. až 30. července. V té době byla aktivita Perseid teprve v počátcích a dominovaly spíše roje s radianty v jihovýchodní části oblohy. Z toho vyplývá, že nebylo možné očekávat vysoké frekvence.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.