Novinky

den01-IMG_4386u

Expediční deník 2016

26. červenec 2016 - V tomto deníku si můžete přečíst o tom, co se dělo během Expedice 2016, co zajímavého se na ní stalo, jak probíhalo pozorování či další táborová činnost a další informace.

Expedice_letacek_2016

Letní astronomické praktikum 2016

20. červen 2016 - Podobně jako v minulých letech, i letos připravujeme na období letních školních prázdnin již tradiční letní astronomické praktikum – Expedici 2016, které navazuje na celoroční činnost astronomických kroužků. Letní pozorovací praktikum je určeno zejména pro začínající mladé zájemce o pozorovací astronomii a pro pozorovatele, kteří jsou aktivní celoročně.

Tento článek je umístěn na hlavním webu Hvězdárny a planetária Plzeň.

meteorologie_m

Meteorologická měření na Expedici 2015

4. prosinec 2015 - Letní astronomické praktikum - Expedice je především nástavbou praktických pozorování pro účastníky astronomických kroužků. Astronomická pozorování však nespočívají jen ve sledování oblohy. Důležitou součástí je také vedení záznamů o pozorovacích podmínkách a o stavu atmosféry. Proto jsem se rozhodl právě během letošní Expedice otestovat prototyp amatérské automatické meteostanice.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádá Hvězdárna a planetárium Plzeň.

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.