Na vzhledu webu se pracuje. Omluvte prosím případné komplikace.

Novinky

Frekvence2

Pozorování meteorů na Expedici 2019 – Tabulky s napozorovanými daty

10. listopad 2019 - Podrobné tabulky s napozorovanými daty. Obsahují rozepsané jednotlivé pozorovatele, jejich čas pozorování, počty meteorů, rojové příslušnosti a celkové frekvence.

Kolace

Pozorování meteorů na Expedici 2019

10. listopad 2019 - Rok 2019 vyšel z hlediska pozorování Perseid velmi špatně. Úplněk připadl na 15. srpna, pouhé dva dny po maximu tohoto roje. Expedice byla kvůli tomu posunuta na termín 22. července až 4. srpna, což je zcela mimo období zvýšené aktivity Perseid. Z toho vyplývá, že počty zaznamenaných meteorů nemohly být příliš vysoké.

IMG_1657

Expediční deník 2019

25. červenec 2019 - V tomto deníku si můžete přečíst o tom, co se dělo během Letního astronomického praktika 2019, co zajímavého se na něm stalo, jak probíhalo pozorování či další táborová činnost a další informace.

Co je to Expedice?

Letní astronomické praktikum, známější jako Expedice, je jednou z největších akcí, jakou každoročně pořádala Hvězdárna a planetárium Plzeň (nyní Hvězdárna v Rokycanech a Plzni).

Je určena astronomům-amatérům, kteří se zde mohou zapojit do praktického pozorování. Začátečníci se zde seznámí s noční oblohou, naučí se na ní orientovat a dozví se, jak pracovat s různými typy astronomických dalekohledů. Zkušenější účastníci se věnují některému z odborných programů jako je například sledování meteorů, proměnných hvězd, sluneční aktivity, amatérská prohlídka oblohy či astronomická fotografie.

Vše probíhá formou letního tábora, jehož účastníci jsou však na rozdíl od podobných akcí aktivní i v noci.